Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Ο Μενέλαος Τζαβέλλας, σκηνοθέτης του "Ερωτόκριτου", σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο "Tv media"!

-Ετοιμάζεις αυτό το διάστημα τη νέα σου παράσταση, Ερωτόκριτος, με την Νέλλη Γκίνη. Πες μας δύο λόγια. 
Είμαι πολύ χαρούμενος που φέτος κάνω θεατρικά ένα μοναδικό, παγκόσμιο κείμενο του αγαπημένου κρητικού δημιουργού Βιτσέντζου Κορνάρου με σημαντικούς συνεργάτες. Είναι χαρά και τιμή να συνεργάζομαι με την σπουδαία Νέλλη Γκίνη, μια μοναδική ηθοποιό με αξία και αγάπη στην δουλειά της. Στην παράσταση κάνει τον ρόλο της παραμάνας. Επίσης θα δούμε τον Ιούλιο Τζιάτα ως "Ερωτόκριτο", την Σίσσυ Καπετάνου ως "Αρετούσα", τον Κωσταντινο Τραφαλή στον ρόλο του "Πολύδωρου" και τον Κωνσταντίνο Τσιομίδη στον ρόλο του αφηγητή. Μοναδικά, ταλαντούχα παιδιά, όλοι οι συνεργάτες μου είναι μοναδικά παιδιά, η Τζένη, ο Κωνσταντίνος, ο Μάκης, ο Γιωργος Σαμπαριώτης με την κρητική του λύρα, ο Θάνος Γκαιτατζής με την ακουστική κιθάρα, η Όλγα, ο Κωνσταντίνος Μενούνος με την κινησιολογία του, όλοι εργαζόμαστε για το καλύτερο αποτέλεσμα του Ερωτόκριτου.

-Τι ξεχωριστό έχει ο "δικός" σου Ερωτόκριτος;
Το διαφορετικό στον δικό μας Ερωτόκριτο είναι ότι κρατήσαμε το κείμενο στην μορφή που έχει γραφτεί, σε έμμετρο δεκαπεντασύλλαβο, στην κρητική διάλεκτο. Ο δικός μας Ερωτόκριτος μιλά για την αγάπη των δύο νέων, για της σχέσεις των ανθρώπων και για τον έρωτα. Εκεί έχουμε επικεντρωθεί στο έργο.

-Υπάρχει κάποια δουλειά σου που ξεχωρίζεις λίγο περισσότερο από τις άλλες, και αν ναι για ποιον λόγο;
Κάποια δουλειά μου να ξεχωρίσω, όχι. Είναι σαν να ξεχωρίζεις κάποιο παιδί που δημιούργησες. Όλες οι δουλειές μου είναι για εμένα κάτι το ξεχωριστό. Όλες είναι δημιουργία μου, άρα δεν μπορώ να ξεχωρίσω καμία. Ίσως στο μέλλον τον Ερωτόκριτο, γιατί είναι η πιο ώριμη, μέχρι τώρα, δουλειά μου.

-Οφείλεται πιστεύεις στην κρίση η επιστροφή του κόσμου στο θέατρο ή στο ότι γίνονται πιο προσεγμένες δουλειές;
Στο θέατρο γίνονται πια προσεγμένες παραστάσεις και ο θεατής ξέρει που θα πάει και τι θα δει. Δεν πιστεύω λόγω της κρίσης να έχουμε στραφεί στο θέατρο, όχι. Ο Έλληνας αγαπά και στηρίζει το καλό θέατρο και φέτος έχουμε πολύ καλές παραστάσεις στη αθηναϊκή σκηνή, οπότε θα επιλέξει κάποια παράσταση ανάμεσα στις χίλιες που υπάρχουν, δυστυχώς η ευτυχώς, να πάει να δει.

-Θεωρείς πως υπάρχει στις θεατρικές παραστάσεις διάκριση μεταξύ ποιοτικού και εμπορικού;
Tο εμπορικό με το ποιοτικό είναι δυο έννοιες που πάνε μαζί. Aν μια παράσταση είναι εμπορικά καλή, δεν πάει να πει πως δεν έχει ποιότητα σαν παράσταση. Υπάρχουν παραστάσεις που ο θεατής μπορεί να δει τα πάντα, ανάλογα με το τι επιλέγει να δει, τι θα τον κάνει να πει άξιζε ο χρόνος και τα λεφτά που έδωσα για αυτή την παράσταση. Δυστυχώς, υπάρχουν παραστάσεις φέτος που πραγματικά απορώ για ποιο λόγο υπάρχουν στην αθηναϊκή σκηνή. Ο θεατής πλέον έχει άποψη και στο εμπορικό και στο ποιοτικό θέατρο.

-Έχεις εργαστεί και στα τηλεοπτικά πλατό από πολύ μικρός. Έχει θέση η τηλεόραση θέση στη ζωή σου, τόσο ως εργασία όσο και ως ψυχαγωγία;
Από 16 ετών είμαι στα τηλεοπτικά πλατό. Πέρασα πολλά και έμαθα πολλά. Η τηλεόραση φέτος είναι ξανά στην ζωή μου, μιας και ετοιμάζω μια πολύ σημαντική δουλειά που αφορά την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας. Μια σειρά από ντοκιμαντέρ σε ένα πολύ μεγάλο τηλεοπτικό κανάλι. Νιώθω πολύ όμορφα που μετά από 4 χρόνια έρχομαι ξανά στην τηλεόραση με μια τόσο δυνατή και σημαντική δουλειά.

-Κλείνοντας, πότε με το καλό ξεκινά η παράσταση;
Ο Ερωτόκριτος θα ξεκινήσει από 29 Ιανουαρίου και θα παίζει κάθε Πέμπτη στις 6 στο θέατρο Φούρνος στα Εξάρχεια. Εδώ θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Ιωάννη Μαρωνίτη, πρόεδρο της UNESCO Πειραιά και Νήσων, που είναι πάντα κοντά μου και στην Περιφέρεια Κρήτης για την στήριξη και την αγάπη. Για εμένα ο Ερωτόκριτος είναι ένα ευχαριστώ στην πατρίδα μου την Κρήτη.

Το "Tv media" είναι χορηγός επικοινωνίας της παράστασης "Ερωτόκριτος".